1 Eylül 2009 Salı

EYLÜL AKŞAMI


hiçbir neden yokken , ya da biz bilmezken
tepemiz atmış ve konuşmuşuzdur
onca neden varken ve tam sırası gelmişken
hiç bir şey yapmamış ve susmuşuzdur
aynı anda aynı sessiz geceye doğru içim sıkılıyor demişizdir
aynı sabaha uyanırken kim bilir aynı düşü görmüşüzdür
olamaz mı? olabilir...
belki benim kağıt param bir şekilde
döne dolaşa senin cebine girmiştir
belki aynı posta kutusuna
değişik zamanlarda da olsa birkaç mektup atmışızdır
ayın karpuz dilimi gibi batışını izlemişizdir deniz kıyısında
aynı köşeye oturmuşuzdur köhnede belki birkaç gün arayla
olamaz mı? olabilir...
bostancı dolmuş kuyruğunda
sen başta ben en sonda öylece beklemişizdir
sabah 7.30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken
ben yürüdüğümden kaçırmışımdır
aynı anda başka insanlara , seni seviyorum demişizdir
mutlak güven duygusuyla , başımızı başka omuzlara dayamışızdır
olamaz mı? olabilir...
onca yıl sen burada
onca yıl ben burada
yollarımız hiç kesişmemiş
şu eylül akşamı dışında

5 yorum:

Murty dedi ki...

oha yaa süpermiş.

MaceraperesT dedi ki...

10*

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

ne kadar çok kişinin hayatını anlatan bir parçadır bu harika ortaçgil şarkısı?

"aynı anda başka insanlara,
seni seviyorum demişizdir
mutlak güven duygusuyla,
başımızı başka omuzlara dayamışızdır..."

ahmet dedi ki...

"belki benim kağıt param bir şekilde
döne dolaşa senin cebine girmiştir"

beni en çok etkileyen kısmı; en azından düşlere kilt vurmamayı öğütler gibi.

Aslı Aker dedi ki...

ortaçgil iyi demiş ama kanımca şunu unutmuştur; kendilerini kandırmışlardır bir de hepsinin yanında. hiç bu kadar "farkına varamamazlık" edemez insan burnunun dibindekinin.

"biz birbirimizi görmüş ve ötelemişizdir.
onca yıl.
şu eylül akşamı dışında."