9 Eylül 2009 Çarşamba

CASTER SEMENYA


İlk kez elbise giydi. İlk kez uzun topuklu ayakkabıyla yürümeye çalıştı. İlk kez yüzüne makyaj yapıldı. İlk kez aynaya baktığında karşısında bambaşka birini gördü. Dünya Şampiyonası'nda adından en çok söz ettiren kişiydi Semenya. 5 çocuklu bir ailenin kızı ve henüz 18 yaşında. 800 metre yarışına çıkmadan önce ajanslara düşen haber tüm dikkatleri üzerine çekti. Kadın olup olmadığı tartışılıyordu. Jüri O'nun için toplandı. Yarışmasına izin verildi ama cinsiyet testi yapılması istendi. Tüm olumsuzluklara rağmen , kadınlığından şüphe edenlere altın madalyayla cevap verdi. Podyuma çıkmak istemedi ama Güney Afrika federasyonu zorla ikna etti. Ülkesine döndüğünde ailesinin tüm bireyleri sahip çıktı O'na . En son ebesi konuştu. Semenya'nın kız olduğunu bağıra çağıra söyledi. İşte O Semenya , ülkesinde yayımlanan YOU dergisine röportaj yaptı. Hepsini olmasa da bir bölümünü sizlerle paylaşmak istedim.

*Pretoria Üniversitesi'nde spor bilimi üzerine 1. sınıfta okuyor. Röportaj öğleden sonra yapılmış , sabah ise sınava girmiş.
*Fotoğrafta duvara yaslanmasının sebebi sadece poz vermek için değil. İlk kez uzun topuklu giydiği için dengesini sağlayamamış. Yürürken sürekli sendelemiş ve neredeyse düşecekmiş. ' Bu ayakkabıları çok sevdim ama nasıl yürüyeceğimi bilmiyorum. Koşu ayakkabılarına o kadar alışmışım ki... '
*Yakın arkadası Violet Raseboya'nın yardımıyla ilk kez üstüne elbise geçirmiş. 'Elbiseyi çok sevdim. Bundan sonra da giymek isterim. Hayatımda kendime hiç kıyafet almadım. Hep annem almıştır. Ama bundan sonra kendim gidip bir şeyler alabilirim '
*Geçen hafta okuldaki arkadaşlarına makyaj malzemeleri almak ve ayrıca manikür-pedikür yaptırmak istediğini söylemiş. ' Makyaj yapmak istiyorum ama bilmiyorum. Arkadaşlarım öğretecek. Şu anda ilk kez yüzümde makyaj var '
*Devlet Başkanları Nelson Mandela ve Jacob Zuma'nın yanı sıra Güney Afrika'nın yüksek profilli tüm sportif kişileri tarafından kabul edilmiş. ' Oprah Winfrey programına davet etti beni. Çok şaşırdım. Ama henüz kararımı vermedim. '
*Konu cinsiyet tartışmalarına geliyor. ' Bunların hepsini şaka gibi görüyorum ve kendimi üzmüyorum. Tanrı beni böyle yaratmış. Ben bir kızım ve böyle bir kızım. Kendimle gurur duyuyorum. Berlin'de tartışmalar olunca ailemi aradım. 'Hakkımda konuşuyorlar , lütfen bunlara kulak asıp kendinizi üzmeyin' dedim. Ailem hep destek oldu bana '

*Babası Limpopo'da yerel bir kulüpte futbol oynamış. ' Televizyonda maç izlerdim. Erkek çocuklarla top oynardım. Beni hep takımlarına alırlardı. Çünkü çok iyi futbol oynuyordum. Bir ara Banyana Banyana takımında oynayacaktım , sonra vazgeçtim '
*Çocukken hayal kurmadığını söylüyor Semenya. ' Biz kırsal bir alanda yaşadık. Şartlar o kadar zordu ki hayal kurmaya hiç fırsatım olmadı. Hep hayatla mücadele ettik. '
*Atletizme nasıl başladığını anlatıyor Caster Semenya ' Ablalarım iyi koşardı. Bazen yarışırdık ve beni hep geçerlerdi. İçimden 'bir gün ben de sizi geçeceğim' derdim hep. Sonra Nthema Lisesi'nde atletizme ilgi duymaya başladım. 15 yaşındaydım. Çocuklar top oynarken sahanın etrafında koşuyordum . Bir gün birilerine karşı yarışacağımı biliyordum ve hep çalışıyordum. Ailem maddi ve manevi destek vermese yarışamazdım hiç. Okulda benim gibi çok atlet var. Ama para problemi yüzünden kaybolup gittiler. Babam her yarıştan önce para verirdi. Onunla süt , çikolata , cips , enerji içeceği alırdım '
* Semanya televizyon izlemekten keyif alıyor. 'Televizyonda spor olsun yeter. Futbola bayılıyorum. Ayrıca netball ve bisiklet favorilerimin arasında. Eğlenceye vakit ayırmam , kulüplere veya barlara gitmem. İçki içmem içenleri de sevmem '
*Her Pazar kiliseye gidiyor. 'Kolyemde gümüş haç var. Her yarış öncesi Tanrı'ya dua ederim. Oleseng'den kilise müzikleri dinlemeyi çok severim '
*Çocukluğunda hayal kuramamış ama şimdi olimpiyatlarda altın madalya kazanmayı hayal ediyor. Röportaj bittiğinde üzerindeki elbiseleri ve topuklu ayakkabıyı çıkarmıyor Semenya. Yeni stiliyle ilk kez halkın içine çıkıyor ve caddede yürürken bütün gözlerin O'na bakmasından artık rahatsız olmuyor

5 yorum:

07GENÇLİK dedi ki...

herkesi her şeyi kendimize benzetmeye çalışıyoruz hep .Yazık olmuş kıza

emre dedi ki...

biliyorsunuz yarışlardan önce atletler tanıtılır kamera her atletin önüne gelir ismi okunan atlet selam verir. bayan atletler genellikle gülümser ve el sallarlar bazıları da göz kırpar. semenya'nın hareketleri ise usain bolt ile aynı.

Adsız dedi ki...

ne kadar kassan da olmuyor be abla biz seni böyle de seviyoruz.

Seyfullah Demir dedi ki...

Az önce tesadüfen bir twitter üyesinin paylaştığı bir iletiyi gördüm ve gerçekten şaşırdım sizlerle de paylaşmak istedim.İletide "Caster Semenya"nın "yes a secret man" şeklinde bir anagram olduğunu keşfettiğini paylaşmış =) Gerçekten ilginç =)

Gençlik27 dedi ki...

Bugün Atilla Gökçe güzel bir yazı kalema almış fermafrodit diye 1932 olimpiyatlarından bir örnek vererek trajikomik bir olayı anımsatmış hepimize,bence çift cinsiyetli olabilir ama feminem yönü ağır bastığı aşikar.Karar ne yönde çıkacak merakla bekliyoruz,birde ufak bir araştırma yaptım kendi çapımda bu testin bu kadar uzun sürmemesi gerekiyor.